4 Ciri penting yang anda Perlu Tahu Sebelum Memilih Minyak ikan - Saya Dia dan Kamu

Saturday, July 21, 2018

4 Ciri penting yang anda Perlu Tahu Sebelum Memilih Minyak ikan

Sebenar apa yang best sangat tentang minyak ikan ini?
Actually dalam minyak ikan ada kandungan OMEGA 3 yang tinggi. Which is Omega 3 ini banyak dijumpai di dalam otak.


Jom kenali Omega 3
Asid lemak Omega 3 merupakan essential fatty asid di mana hanya boleh dapat melalui pemakanan dan suplemen. Ia tidak boleh dihasilkan oleh badan kita secara semulaladi. Jadi sangat penting tahu tips memilih minyak ikan terbaik terutama dalam pemilihan makanan yang ada omega 3 untuk mendapatkan kebaikan omega 3 untuk badan kita.

Asid lemak Omega-3 juga merupakan asid lemak yang kaya dengan DHA dan EPA.  2 jenis asid lemak Omega-3 yang sangat penting dan mempunyai banyak manfaat kesihatan.

Apakah Asid Lemak Omega 3 ?
Omega 3 ini adalah sejenis lemak di mana badan kita pun perlukan lemak yang sihat. Ada banyak kebaikan asid lemak dalam badan kita. Jadi pemilihan asid lemak Omega 3 yang betul sangat penting.

Omega 3 merupakan sejenis asid lemak polyunsaturated di mana ia memberi banyak manfaat untuk kesihatan. Jadi untuk pilih lemak yang sihat sangat penting sebab lemak ada banyak jenis antaranya jenis trans fat yang mana ia tidak bagus untuk kesihatan kerana boleh menyebabkan tinggi nya penghasilan trigliserida dalam badan dan mudah adanya penyakit.

Tapi tidak pada asid lemak Omega 3 kerana ia antara lemak yang paling sihat dari semua jenis lemak.

Orait Jom terus jump to the point 4 Ciri Penting sebelum memilih minyak ikan:

Siapa pengeluar
WAJIB ambil tahu. Sebab bila beli minyak ikan dari pengeluar yang baru kite kena lebih berhati-hati. Check R&D, siapa orang-orang penting dari start proses mencari sehinggalah kapsul yang kite nak makan. Lebih kurang macam kite cari barang kat Shoppe la kite akan review company dulu dan juga review orang ramai. Semakin lama syarikat tue bertapak maka semakin kukuh la ia dan semestinya products yang dihasilkan juga sangat BEST sehingga mampu bertahan hingga kini.

Purity dan safety (Tulen dan Selamat)
Minyak ikan ini actually tinggi juga dengan kandungan logam berat. Jadi hanya penyulingan berperingkat mampu memisahkan minyak ikan dari logam berat yang merbahaya ini. Bukan itu sahaja ia juga dapat memisahkan dari toksik juga.

Jika logam berat ini tak disingkirkan ia boleh membuatkan baby dalam perut mengalami KECACATAN. So hati-hati memilih minyak ikan.

Selain itu proses Molecular Distillation ( proses meletakkan minyak ikan dalam Vacuum agar membolehkan ianya mendidih pada suhu terkawal agar kualitinya terjaga) juga diambil kira dalam memastikan minyak ikan adalah SELAMAT.

Ikan Kecik or besar
Bila cakap pasal saiz ikan, semestinya kita akan pilih dan suka saiz ikan yang besar. Tapi tahukah anda saiz ikan yang besar ada kandungan toxic yang tinggi. Kerana semakin besar ikan semakin besar hati ikan tersebut. Yang mana membolehkannya diestrak menjadi minyak hati ikan. Dan sebenarnya lebih merbahaya kerana hati tersebut merupakan tempat pengumpulan toksik!

Ikan Kecik seperti Mackerel, Sardin, anchovies dan herring mempunyai Bioaccumulation toksin yang lebih rendah. 

Lemak ikan or minyak ikan
Setengah company cuma ada 30% Omega 3 yang lain lemak ikan. Ada pula 60%. Pilih brand yg ada 85% omega 3. Selalunya ada gred Pharmaceutical Grade Fish Oil. Sebab apa? Korang Kan nak khasiat OMEGA 3 tue so ia hanya ada di dalam MINYAK ikan bukan LEMAK ikan.

Semoga tips ini dapat memberikan anda garis panduan dalam pemilihan MINYAK IKAN ðŸ˜Š

KakQah 
Mommy of ✌
SID 919489


No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes