7 SEBAB IM FALLING IN LOVE WITH SHAKLEE - Saya Dia dan Kamu

Saturday, July 21, 2018

7 SEBAB IM FALLING IN LOVE WITH SHAKLEE

7 sebab kenapa pilih SHAKLEE

When others talk about Shaklee, akak masa tue too blur. Macam blurred vision pakai spec mata. Then start buat carian dalam blog macam uoll buat sekarang ðŸ¤£ barulah teraang macam kena pancar dek sportlight.

Akak just nak share Sebab utama akak pilih SHAKLEE.


1. Produk Shaklee sendiri yang AWESOME

Actually nak join Shaklee sebab business. tengok UNImate ada income besar dengan Shaklee je.Then nak try juga. Tapi akak jenis yang kurang idea. So camne nak jual kalau takde experience rasa produk tue kan.

Masa tue join as Membership dulu. After kena tarbiyah dengan UPLINE dan akal sendiri baru beli
produk. Masa itu akak start dengan SET CANTIK (B Compleks + Vitamin C + Alfalfa).

Pulun makan semua ini setiap hari serta konsisten taw.

Hasilnya memang WOW sangat. Sebab kulit muka akak yang dulu asyik berjerawat serta ada tone kulit yang tak SEKATA terus jadi FLAWLESS. Jerawat tak berani touch kulit muka akak taw (flipped tudung sikit). Pahtu parut jerawat toksah cakaplah memang makin PUDAR dan KECUTTT. Kalau dulu orang tengok akak kena pandang 2 3 kali sebab ada muka yang berbelak-belak yang agak teruk. Tapi sekarang orang pandang sekali je tapi lama sebab terkejut dengan perubahan kulit MUKA. Korang rasa heaven taw kalau ada kat tempat akak? Sebab nak business tapi terdapat pula BENEFIT KULIT CANTIK.

Bukan itu je taw. Dulu akak ada juga masalah jerawat belakang badan yang agakkk krikk krikkk. Sampai husband akak cakap 'eiii banyakya jerawat'. (dalam hati rasa nak smackdown je dia)

Then after few month dia tegur lagi ‘baby mana jerawat?’
Pergh bangga ioll taw. Lepas tue terus paksa dia makan Supplement juga setiap hari 😜





  1. Founder Shaklee adalah Dr Forrest C SHAKLEE
Beliau merupakan seorang survival pesakit tibi dan kanser. Dia fight dengan dua penyakit dia since Kecik taw. Doktor yang merawat dia pernah cakap estimate time dia untuk hidup adalah sangat tipis.tapi dia dan family tak pernah putus asa. Dari situ lah menjadi inspirasi dia untuk mencipta Supplement berasaskan sumber alam yang natural.

Sebab dia nak bantu orang lain juga untuk terus merasai nikmat sihat. Dan Supplement pertama dia buat adalah VITALEA yang korang sebut sebagai Multivitamin.

Korang selalu sebut Multivitamin Tapi korang tak tahu siapa yang cipta perkataan tue Kan. So Dr Forest C Shaklee lah penciptanya. So akak rasa beruntunglah Sebab Multivitamin pertama dunia dipelopori okeh Shaklee sendiri.






  1. Syarikat dibuka since 1956
Sekarang 2018 so Dah almost 60++ years syarikat ini dibuka. Lama tak? Pada akak la semakin lama syarikat tue bertahan maka memang kukuh la Kan. Jadi memang tak rugi ada di dalamnya.


  1. Shaklee syarikat yang SANGAT PENTINGLAN keberkesanan products dan keselamatan manusia dan alam
Uoll boleh tak senaraikan syarikat apa je yang ada trademark macam Shaklee ni? Yang sangat-sangat pentingkan keberkesanan dan keselamatan manusia dan alam instead of KEUNTUNGAN sahaja. Yes ia hanya ada Di Shaklee.

Sebab tue lah hanya selepas 41tahun VITALEA dimakan dan TERBUKTI SELAMAT tanpa ada manusia yang keracunan, rosak hati serta buah pinggang akibat pengambilannya barulah Dr SHAKLEE bantu Kan satu syarikat untuk memasarkan products Shaklee ni secara MLM.

Bukan itu sahaja semua bahan yang Shaklee gunakan dari pencuci sehingga bahan bungkusan adalah sangat SELAMAT juga kepada alam semulajadi.

  1. RM1 billion dibelanjakan untuk R&D setiap product 
Wah. Banyak tue kowt. Agak-agak syarikat mana yang mahu laburkan sebegitu banyak duit hanya untuk R&D? Tapi YA untuk Shaklee kerana mereka tahu tujuan Utama mereka adalah berikan products yang SELAMAT serta BERKESAN kepada pengguna.

  1. Ada LANDMARK STUDY
Apa dia Landmark Study ni weh? Actually ini satu kajian yang dibuat kepada consumer SHAKLEE yang telah makan more than 20years. Dalam kajian tue ada juga mereka yang makan Supplement lain juga yang tak langsung ambil apa-apa Supplement.

Uoll nak tahu apa hasilnya?
Consumer yang makan Supplement Shaklee ada tahap KESIHATAN yang jauh lebih baik  daripada 2 kategori yang lain tue taw. Darah CANTIK, LEMAK baik CANTIK, Jantung CANTIK senang citer everything memang CANTIK. So itu petanda yang Supplement Shaklee memang the best untuk long term juga okay.




  1. Shaklee ada barisan 60 Saintis Hebat
Nak tahu tak dalam diantara 60 orang ini ada yang memenangi NOBEL PRIZE dan berpangkat professor. Agak-agak nak dapatkan certificate macam diorang senang ke? Perghhhhh nak dapatkan degree je pon da amik masa 3tahun. Nak dapatkan Nobel mau separuh umur. So untung tak pilih SHAKLEE? Bukan apa, barisan saintis ni la yang setiap hari pastikan produk Shaklee adalah SELAMAT jika ada penambahbaikan. 





Okeh cukup kowt 7 point penting akak pilih Shaklee jadi part of my life. Akak memang buat pilihan yang bijak anda semua pula?

KakQah 
SID 919489
Mommy of ✌

No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes