✿✿✿ B Compleks Shaklee ✿✿✿ - Saya Dia dan Kamu

Monday, May 12, 2014

✿✿✿ B Compleks Shaklee ✿✿✿

B compleks adalah salah 1 vitamin yg diperlukan oleh badan. terdapat pelbagai jenis vitamin B wujud didunia ini.

Setiap kumpulan B ini mempunyai fungsi yang tertentu. Bila diambil lengkap 8 kumpulan ini, akan saling melengkapkan keperluan vitamin B dalam tubuh kita.

Bolehkah anda dapat semua ini dalam satu hidangan?
✿B1 (thiamin)
✿B2 (riboflavin)
✿B3 (niacin)
✿B5
✿B6 (pyridoxine)
✿B12 (cobalamine)
✿Folic Acid
✿Panthothenic Acid
✿Biotin

Bagaimana B Complex Shaklee mengurangkan stres:
B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu Vitamin B1,  Vitamin B2,  Vitamin B3,  Vitamin B5,  Vitamin B6,  Vitamin B12; asid folik dan 100% Biotin.
§      Vitamin B1~ mengurangkan kelesuan, keresahan, mempertingkatkan kecerdasan mental, melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan,  menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma
§        Vitamin B2~ mengurangkan keletihan mata, katarak, jangkitan lidah, membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.
§        Vitamin B3~ mengurangkan pengaliran kolestrol di dalam darah, memperbaiki kesihatan kulit, rambut, sistem pencernaan dan mengelakkan depresi.
§        Vitamin B5~
mengurangkan stress fizikal dan mental,  membantu mengurangkan penuaan pramatang
§        Vitamin B6~ penting dalam proses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak (ketidakseimbangan menyebabkan depresi), mengurangkan senggugut, menenangkan emosi,  mengurangkan kekejangan otot dan sebagainya.

§ Vitamin B12~ meningkatkan selera makan, memperbaiki tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus dan keupayaan seksual 

§ Biotin~ membantu B Complex menjadi lebih efektif, mengurangkan rabun, rambut beruban, eczema  dan keradangan kulit 

§Asid Folik~ kesihatan fetus, kurang risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, stres, ulser mulut     dan sebagainya



Menurut pandangan saya, kita perlu mengambil B-Complex kerana vitamin ini larut air dan sangat mudah termusnah dalam penyediaan makanan kita. 

Vitamin B-Complex ni boleh MUSNAH dengan :
  1. Matahari/ Haba- boleh hilang dalam proses memasak
  2. Air - Vitamin ini larut air.
  3. Makan banyak gula contohnya minum 1 botol Coke, memerlukan 5 kali Bcomplex dalam badan, sebab B complex kena berusaha keras untuk menukarkan gula tu kepada tenaga.
  4. Stress/ Tekanan Mental dan Fizikal 
  5. Penggunaan Pil Penenang, antibiotik, Pil Tidur dan Racun Serangga 
  6. Pil Perancang


Kesan kekurangan Vitamin B ni adalah :
  1. Mudah Letih, Tidak bermaya, Kurang selera makan
  2. Stress, Migrain
  3. Kegelisahan, gangguan tidur
  4. Sakit Pada Bahagian Abdomen
  5. Sembelit
  6. Gangguan Mental dan Emosi
  7. Pecah- pecah dan sakit pada mulut dan hidung
  8. Beriberi (penyakit "Metabolic Disoder" dengan gejala seperti bengkak buku lali dan kaki, kebas tangan dan kaki, kesakitan dan kegagalan jantung
Sekilas mengenai perbezaan vitamin B-Complex Shaklee:
  • Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan yang sangat tinggi dan berkualiti
  • Ini adalah kerana, asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.
  • B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% dan asid folik
  • Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin b-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.
  • Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh
  • Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui pencernaan.
  • Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-Complex setiap hari
  • Shaklee B-Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B-Complex extract from beer yeast.

 
Apakah Manfaat Utama Vitamin B Complex Shaklee ?

1) Menukarkan makanan  kepada tenaga - B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

2) Melawan TekananB Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3) Membantu TumbesaranB Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4) Kesihatan Rambut B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.

5) Kesihatan Mata B Complex Shaklee mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.

6) Mengurangkan risiko mendapat anemiaB Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

7) Meredakan Senggugut B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8)  Mengurangkan risiko mendapat Perleche B Complex Shaklee boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis),  jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.

9) Detoksifikasi - Meredakan Alahan.

Kenapa urin anda menjadi kuning cerah selepas mengambil b compleks:

Sebenarnya adalah sangat normal apabila mengambil supplement yang mengandungi vitamin B, warna urin akan berubah menjadi kuning cerah. (Urin biasa berwarna kuning pucat). Ini adalah kerana vitamin B merupakan vitamin larut air, dan Riboflavin yang tidak diserap, disingkirkan melalui air kencing dan memberi warna kuning cerah kepada urin.


So da taw kebaikan Vitamin B compleks. Harga cume RM53.75 (120tablets) tahan lebih kurang 3-4 bulan). Sangat berbaloikan dengan kelebihan yg dimilikinya.

With Love,

Afiqah 

SID 919489


No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes