Si Merah Darah 🩸 - Saya Dia dan Kamu

Wednesday, June 14, 2023

Si Merah Darah 🩸

Bila cerita tentang si Merah darah ini akak sangat terkesan dengan pengalaman abah sendiri yang tiba-tiba di sahkan dengan kidney failure stage 5.

Mesti korang nak tahu apa dia si Merah darah ini kan? Kalau tak kenal mesti mula-mula ingat darah. Takpe baca dulu sampai habis entry taw.

Sangat terkejut dengan waktu tue yang adik beradik masih lagi ramai yang sedang belajar tetapi abah da ada sakit kronik.

Boleh ikuti cerita akak untuk beberapa partlah. Actually cerita ini akak dah lama buat posting taw. Since kejadian tersebut jadi. 

Wajib share sebab tak mau lupa disamping dapat berkongsi pengalaman dengan para pembaca.




Bagi akak bila orang tua nak suruh telan lots of things dalam bentuk pills memanglah payah. Besar sangatla. Pahitlah. Kecik sangatlah. Aishh memacamlah rengekan mereka.

Tapi sebab add pulak medicine from hospital yang pelbagai, kite as anak yang tak telan kena belajar memahami. End up mereka stress terus tak makan lagi parah.

Jadi kami ambil pendekatan try Vivix sebab ia berbentuk liquid. Yang amat mudah dan senang ditelan begitu sahaja.

Rasa pula boleh diterima ramai. Jadi memang mudahlah nak makan tanpa paksaan kan.

Lagi-lagi bila baru keluar deep fridge. Memang sangatlah umppph. Teringat-ingat.

Alhamdulillah abah makan Vivix selepas buat temporary dialisis di hospital. Maksudnya seminggu 3x akan buat dialisis. Jadi Vivix kami akan beri selepas tiap kali abah setel membuat dialisis.

Kenapa?
Supaya khasiat Vivix tidak dibuang waktu proses dialisis sedang berlaku. Nama Pon cuci darah kan, semestinya mesin akan filter darah tue.

Rugila kalau tak sempat Vivix nak beraksi dah kena filter kan. Lagipon amik lepas dialysis buat abah lebih bertenaga taw. 

Just nak mention kami tidak ignore perubatan moden tapi kami add on supplement supaya sel-sel badan abah yang rosak cepat recover. 

Maklumlah dari pemakanan je tidak cukup. Lagi bila sakit, memang selera Pon sangatlah kurang. Mana lah nutrisi Dari real food nak cukup.

Yakin Dan Percaya

Akhirnya selepas consistent hampir 3 bulan, kidney abah menunjukkan progress yang sangat-sangat baik. Sehingga dia tak perlu buat permanent dialisis 

Waktu itu adalah waktu yang perasaan gembira tue tidak dapat diungkap. Sebab abah boleh buat aktiviti macam orang biasa. Dia boleh join kawan-kawan sihat dia beraktiviti.

Until now kami adik-beradik tak pernah putus bekalan Vivix di rumah. Untuk abah juga mak kami agar mereka berdua sentiasa sihat ❤️.

Tengah ada offer ini jangan lepaskan peluang untuk grab Vivix okay. Hadiah pada diri sendiri yang utama.

Jika ada budget lebih hadiahkan pula pada ibu bapa korang. 

Jika tak mampu juga, kumpul duit dengan adik beradik pula.

Itu semua tips iolls sendirilah.

siap boleh pakai EZYPAY taw. Berbaloi sangat-sangat. 

Untuk info lanjut dan pembelian Vivix atau sebarang product Shaklee, boleh hubungi KakQah di 0132590623 (Touch to Whatsapp)

No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes