Siapa Pernah Makan Vitamin E? - Saya Dia dan Kamu

Sunday, July 23, 2023

Siapa Pernah Makan Vitamin E?

Vitamin E adalah sejenis vitamin yang larut dalam lemak. Ia adalah nutrien yang penting dan membantu memberikan kulit, mata dan otak yang baik, malahan, ia juga penting untuk penglihatan dan sistem pembiakan. Vitamin E adalah vitamin penting yang diperlukan oleh fungsi tubuh.

Vitamin E bersifat antioksidan. Ini bermakna ia melindungi tisu badan daripada kerosakan yang disebabkan bahan yang dipanggil radikal bebas, yang berbahaya untuk sel, tisu dan organ – mempunyai kaitan dengan penuaan.

Jika tubuh anda kekurangan vitamin ini ia mungkin mendatangkan masalah yang serius. Tubuh memerlukan lemak untuk menyerap vitamin ini, jadi bagi individu yang mempunyai masalah pencernaan mungkin tidak mendapat apa yang diperlukan. Ia sekali gus boleh mendatangkan bahaya kepada sistem imun dan saraf serta mata.

Kebanyakan individu memperolehi sumber vitamin E yang mencukupi dari makanan. Sumber makanan yang mengandungi vitamin E adalah:
🎈Minyak sayuran
🎈Sayuran berdaun hijau seperti bayam
🎈Bijirin
🎈Telur
🎈Kekacang
🎈Tomato
🎈Brokoli
🎈Mangga
🎈Kiwi
🎈Daging
🎈Ayam

Sebelum memilih suplemen vitamin E, mari kita rujuk garis panduan memilih supplemen vitamin E yang terbaik dari hasil penulisan Dr Bruce Miller : 

Paling penting pastikan Vitamin E dari sumber semulajadi (lihat pada label, ada huruf d kecil (d-alfa-tocoferol). Jika ada huruf ‘l’ atau ‘dl’ menunjukkan ia daripada sumber kimia atau tiruan).
Cari perkataan mixed tocopherol dalam label.
Pilih vitamin E yang ada kandungan selenium.
Kenapa perlu pilih bahan dari sumber semulajadi? 

Ini kerana ia lebih baik dan lebih mudah diserap badan berbanding sumber tiruan atau kimia (tidak dapat diserap tubuh sepenuhnya dan ini boleh menyebabkan toksik sekaligus mewujudkan sel-sel abnormal dalam tubuh badan). 

Kapsul Vita-E Complex mengandungi 
✅400IU Vitamin E dari sumber semula jadi daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi vitamin E dan lebih mudah diserap dalam tubuh. 
✅65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin E bagi memberi fungsi optimum. 
39.4mg Ekstrak Biji Anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus.

Manfaat yang korang boleh dapat
Jom tengok result hasil pengambilan Vitamin E.

So rasa best tak dengan Vitamin E Shaklee? Kalau rasa best cepat roger iolls.


Untuk info lanjut dan mahu join business Shaklee, boleh hubungi KakQah di 0132590623 (Touch to Whatsapp)





No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes