✿✿✿ Zinc Shaklee ✿✿✿ - Saya Dia dan Kamu

Monday, December 15, 2014

✿✿✿ Zinc Shaklee ✿✿✿

Assalamualaikum....

Orait lama xde update blog sbb busy sikit berhoneymoon.ngeee.... bukn maslah 2 jer.... line kat sana pon xde bpe nk ada. so xpela. sy update blog rini.ngeee


Hari ni nk share lagi satu product bez from Shaklee iaitu Zinc Compleks Shaklee.


Apakah fungsi Zinc dalam tubuh badan kita?


Zinc adalah mineral yang sangat penting untuk kita. Ianya diperlukan untuk membentuk enzim dan hormon penting dalam tubuh badan selain memeliharanya.
Zinc berfungsi sebagai perantara bagi lebih 100 jenis enzim dalam tubuh manusia dalam berperanan secara lansung untuk metabolisma seluruh sel didalam tubuh kita.
Zinc juga perlu untuk proses pembentukan genetik iaitu pada DNA dan zinc turut mengaktifkan deria rasa dan lidah kita.


Dari manakah sumber zinc boleh didapati?

Bagi individu yang mengamalkan diet yang seimbang, zinc yang diperlukan setiap hari adalah 4-14 mg sehari. Zinc boleh didapati daripada pengambilan makanan-makanan berikut:


  • Daging
  • Telur
  • Makanan laut seperti kerang dan ikan
  • Susu dan produk tenusu seperti keju
  • Organ dalaman seperti hati
  • Bijirin seperti gandum
  • Ragi
  • Roti
  • Kekacang

Berapa banyak Zink yang saya perlukan? 


Jumlah zink yang diperlukan setiap hari bergantung kepada umur. Jumlah purata harian yang disyorkan untuk umur yang berbeza disenaraikan di bawah:

14 Kebaikan Zinc Complex Shaklee

1. Mengaktifkan 200 jenis enzim
Zinc berkebolehan menggabung DNA, RNA, dan Protein, seterusnya merangsang regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam badan untuk memelihara metabolisme gigi dan pertumbuhan para remaja. 

2. Membentuk Kolagen
Zinc membantu pembentukan kolagen dan protein untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

3. Memperbaiki Diabeties
Zinc membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki Diabeties.

4. Bintik Putih di Kuku
Bintik putih di kuku adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya penglihatan.

5. Mempertingkatkan Sistem Imun
Membantu pengeluaran kelenjar thrymus. Kelenjar thrymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluran T-Cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.

6. Mempercepatkan Pemulihan Luka
Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik di kulit.

7. Memperbaiki masalah Prostat
Kekurangan zincmenyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zinc setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.Melindu ngi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%.

8. Kemampuan Seks Lelaki
Pengambilan Zinc untuk jangkamasa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.


9. Ovulasi Wanita
Wanita memerlukan Zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.

10. Memperbaiki Radang Kulit
Kajian menunjukkan pengambilan Zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan.

11. Mengekalkan Deria Bau
Untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensetif (rasa dan bau).

12. Eczema
Juga dipanggil sebagai dermatitis atopik, adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan zinc di dalam badan. Zincmemainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna. .

13. Mengelakkan Kehilangan Tulang
Ia adalah penyakit apabila tulang menjadi lemah dan rapuh. Zinc adalah komponen hydroxyapatite iaitu garam dan membuat matriks tulang yang kuat dan keras. Oleh sebab ini, kandungan zinc perlu ditambah dalam pelan diet anda untuk mengelakkan kehilangan tulang.

14. Mengelakkan Buta Malam
Pengambilan kira-kira 150-450 mg Zinc akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah sentiasa dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandungan zinc dan akan memperbaiki penglihatan mata.






Keistimewaan Zinc Complex Shaklee 

 

Dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk Alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh kita. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka masa panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadminum dan plumbum dari tubuh.


Apakah kesan yang dialami jika anda kekurangan Zinc?


Walaupun anda mengambil zinc dalam kuantiti yang dicadangkan, namun hanya sekita 10-40% sahaja yang dapat di serap kedalam tubuh.

Ini kerana jumlah zinc yang diserap bergantung kepada sumber asalnya disebabkan adanya  serat yang mengikat zinc di bahagian ussu sehingga tidak dapat diserap

Ini akan menyebabkan masalah kekurangan zinc.

Jika anda mengalami kekurangan zinc, antara yang boleh terjadi adalah:


  • Pertumbuhan badan yang lambat
  • Tidak mempunyai selera untuk makan
  • Penyembuhan luka yan lambat
  • Kelesuan dan keletihan melampau
  • Tidak mampu merasa dengan baik (lidah)
  • Tidak dapat melihat dengan baik dalam keadaan samar dan gelap
  • Turunnya kadar kesuburan bagi lelaki
  • Keguguran rambut
  • Terganggunya proses pembentukan sperma
  • Terganggunya fungsi organ testikular lelaki

Siapakah yang perlu mengambil Zinc Complex Shaklee?


Zinc Complex Shaklee sangat diperlukan oleh:


  • Mereka yang inginkan pertumbuhan pesat. Zinc Shaklee sesuai diambil kanak-kanak berusia 13 tahun dan keatas bagi membantu pertumbuhan tubuh mereka
  • Wanita yang menyusukan
  • Mereka yang menjalani pembedahan. Zinc dapat membantu menyembuhkan luka dengan cepat
  • Wanita yang baru melahirkan. Zinc dapat membantu proses pengecutan rahim disamping memberikan bantuan dalam menyegerakan proses penyembuhan luka dikawasan kelahiran samada kelahiran secara normal atau pembedahan.
  • Lelaki dengan masalah kesuburan. Zic bertindak melindungi sperma, meningkatkan bilangan sperma dan menjaga ciri-ciri fizikal sperma supaya tidak menjadi abnormal.
  • Lelaki dengan masalah hormon testerone. Zinc sgt penting dalam proses pembentukan hormon testerone dan memberi tenaga supaya sperma lebih aktif bergerak menuju ke ovum. Untuk kesan lebih hebat, dapatkan set kesuburan Shaklee
  • Mereka yang mengalami masalah keguguran rambut. Zinc mengaktifkan 20 jenis enzim yang dapat membantu regenerasi sel dan memelihara pertumbuhan rambut
  • Vegetarian. Mereka yang tidak mendapat sumber zinc dari daging boleh mendapatkan dari kekacanfg dan bijirin namun kerapklai jumlah zinc yang diperlukan tidak dapat dipenuhi. Zinc Complex Shaklee boleh membantu memberikan zinc yang diperlukan utk tubuh mereka.
  • Mereka yang minum alkohol. Alkohol mengurangkan jumlah zinc dalam bdan dan menghalang fungsi penyerapan zinc.

 

Testimoni

Kesuburan




 Keguguran rambut

 
Cepatkan pemulihan luka

Interaksi Zink yang perlu anda tahu



Makanan tambahan zink boleh berinteraksi atau mengganggu pengambilan ubat-ubatan yang di ambil. Dalam beberapa kes, ubat-ubatan boleh menurunkan paras zink dalam badan. Contoh:
  • mengambil tambahan diet zink bersama quinolone / antibiotik tetracycline (seperti Cipro, Achrornysin dan Sumycin) mengurangkan jumlah zink dan antibiotik yang diserap oleh badan. Mengambil antibiotik sekurang-kurangnya 2 jam sebelum atau 4-6jam selepas mengambil makanan tambahan zink membantu mengurangkan kesan ini.
  • makanan tambahan zink boleh mengurangkan jumlah penicillamine (dadah yang digunakan untuk merawat artritis reumatoid). 
  • Diuretik thiazide (seperti chlorthalidone - jenama Hygroton dan hydrochlorothiazide - jenama Esidrix dan HydroDIURIL) meningkatkan kehilangan zink melalui urin. Mengambil thiazide diuretik untuk jangka masa yang panjang boleh mengurangkan jumlah zink dalam badan.

NOTA PENTING: Zinc Complex Shaklee mengandungi Alfafa (Medicago Sativa). mereka yang menghidap penyakit SLE (Sistemik Lupus Eritematosus) perlu mendapatkan konsultasi dan khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
 
 
Wah !!! Harga serendah RM33.75 ada 120tabs boleh tahan sehingga 3-4 bulan (untuk harga yang bezz, maklumat lanjut & consultasi ekslusif sila PM/call).  
 

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.  
 
  * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah 
sebarang penyakit.  

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: Siti Nur Afiqah 
✐ Blog: Mr & Mrs Health With Natural Supplement  
✉ Email: fiqahz_lan@yahoo.com  
✆ Call/SMS/WhatsApp: 013-2590623 / 014-7327303  
➲ COD Area: S ubang Jaya, Teluk Intan & Bagan Datoh   

No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes