✿✿✿ Pytocol-ST Shaklee✿✿✿ - Saya Dia dan Kamu

Monday, December 22, 2014

✿✿✿ Pytocol-ST Shaklee✿✿✿

Assalamualaikum....
Kali ni nak cter lak pasal kolesterol... mesti selalu dengar kan...bila tgok makanan mesti ada kadar kolesterol setiap sajian... klo g klinik kadang doc cakap 'kolesterol awak ni tinggi'.... tp hakikatnya uoll taw ke pe itu kolesterol.

So jom study pasal KOLESTEROL

Apa itu kolesterol?

Kolesterol adalah bermaksud sejenis sterol yang muncul dalam aliran darah sebagai lemak. Apabila molekul hidrogen dan oksigen mula bergabung bersama-sama , mereka menjadi satu lemak yang dipanggil lipid. Jika tidak dirawat , lipid ini boleh menyebabkan beberapa penyakit yang serius dan mengancam nyawa manusia.

Terdapat tiga jenis utama kepadatan lipoprotein dan ada termasuk kepadatan rendah (LDL ) yang sering menjadi punca utama penyakit koronari jantung, ketumpatan tinggi ( HDL) , dan ketumpatan perantaraan ( IDL ). Ujian kolesterol mudah boleh mengetahui yang kepadatan anda mengalami malasah kolesterol.


Jenis-jenis kolestrol.. 2 jenis semuanya : 

Kolesterol LDL dan kolesterol HDL. HDL merupakan kolestrol baik dan LDL merupakan kolestrol jahat. Apabila paras kolestrol jahat terlalu tinggi, maka ia adalah musuh kita..

  • LDL (low-density lipoprotein) juga disebut "kolesterol jahat" Menyumbat arteri, meningkatkan risiko serangan jantung dan strok. 
  • HDL (high-density lipoprotein) adalah "kolesterol baik." Kolesterol jenis ini mengikat kolesterol jahat dan membawanya ke hati, dimana ia disaring keluar dari tubuh.
  • Triglycerides bukanlah kolesterol tetapi jenis lain dari lemak yang mengapung didalam darah. Hampir sama seperti kolesterol jahat, memiliki tingkat triglycerides yang tinggi dapat meningkatkan risiko penyakit kardiovaskular.

Lebihan kolestrol HDL itu dapat menumpuk didinding arteri menjadi plak - dapat mempersempit arteri seperti tersumbat. Ini juga dapat mengakibatkan arteriosclerosis, atau pengerasan arteri, yang mana dari fleksibel yang biasa berubah menjadi lebih rapuh. Plak dapat terbentuk dimana saja. 
Jika ia terbentuk didalam arteri nadi di leher, itu adalah penyakit carotid artery


Jika ia terbentuk didalam arterikoroner - yang mana memasuki otot jantung dengan darah – itu disebut penyakitcoronary artery

Seperti semua organ, jantung memerlukan pasukan darah yang baik untuk bekerja. Jika tidak mendapatkan darah itu, kita akan terdedah kepada angina, yang mana menyebabkan sebuah rasa sakit seperti tertindih dibahagian dada dan gejala lainnya.

Jika pembekuan darah terjadi di otak, ia akan menyebabkan strok. Manakala, jika pembekuan berlaku diarteri koroner, maka ia akan menyebabkan serangan jantung.

 Tanda-tanda dan Gejala kolesterol Tinggi :

Apabila kolesterol tidak dikawal, akhirnya dia akan menjadi plak di dinding arteri manusia . Jika tidak dirawat, mengancam nyawa masalah kesihatan yang boleh menjadi isu. Berikut adakah tanda-tanda kolesterol tinggi jika tidak dirawat segera ;
• Masalah Pernafasan
• Sakit dada
• Pening
• Denyutan jantung yang tidak tetap
• Loya dan muntah-muntah
• Kebimbangan melampau
• Heartburn atau ketidakhadaman yang kerap
• Berpeluh dingin

Bagaimana Kolesterol Tinggi Didiagnosis?

Anda memerlukan ujian darah untuk memeriksa kolesterol anda. Terdapat beberapa jenis ujian :
  • Ujian puasa kolesterol adalah ujian yang paling lengkap kerana ia mengukur semua lemak dalam darah anda, termasuk LDL dan kolesterol HDL dan trigliserida.
  • Ujian LDL langsung mengukur tahap LDL anda sahaja.
  • Ujian kolesterol mudah boleh mengukur jumlah kolesterol dan HDL.


Rawatan yang boleh dilakukan

Gaya hidup yang sihat bukan sahaja dapat membantu untuk merawat kolesterol tinggi, tetapi ia juga boleh membantu untuk mencegah pembentukan berbahaya plak dalam arteri.
• Senaman yang kerap
• Elakkan makanan yang tinggi lemak tepu
• Had pengambilan alkohol
• Berhenti merokok
• Diet yang sihat yang kaya dengan bijirin penuh, dan serat semula jadi
• 6-8 jam tidur satu malam
Mengambil PHYTOCOL Shaklee

Apa itu Pytocol-ST

PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL
 

Kelebihan:

  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=5825964700490055969#editor/target=post;postID=5074414534021499835
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.
Phytosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam SEL MEMBRAN TUMBUHAN. Ia menyerupai kolesterol dalam badan dan apabila kolesterol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap kedalam sistem penghadaman badan. 

 
Sterols dan stenols ni akan menghalang koleterol jahat (LDL kolesterol) dan akan merendahkan kolesterol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah. 

Sterol dan stenoil yang ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato SETIAP HARI.


Apa itu FITOSTEROL?

Fitosterol merupakan jenis lemak yang berasal dari sumber makanan atau tumbuhan yang mempunyai struktur dan fungsi yang mirip kolesterol dalam tubuh manusia. Fitosterol juga dikenal sebagai sterol tumbuhan iaitu kelompok steroid alkohol, fitokimia yang ada secara alami di dalam tumbuhan dan tidak ditemukan pada mamalia.
Meskipun sama-sama dari golongan lemak, fitosterol memilki fungsi yang berbeza dengan kolesterol. Kolesterol merupakan jenis sterol yang berasal dari haiwan yang dapat meningkatkan kadar kolesterol plasma darah, sedangkan fitosterol dapat menurunkan kadar kolesterol darah.


Fitosterol mampu untuk bersaing dengan kolesterol dalam penyerapannya di dalam usus. Kadar fitosterol yang tinggi dalam usus halus, terbukti berperan untuk menghalang penyerapan kolesterol. Ini bermakna jika terdapat fitosterol maka tubuh cenderung menyerap fitosterol daripada kolesterol. Akibatnya kolesterol tidak diserap sepenuhnya oleh tubuh dan akan dibuang melalui sistem pencernaan

Fitosterol juga bermanfaat untuk keseimbangan tindakbalas imun bagi mengurangkan jangkitan viral dan bakteria serta mengurangkan simptom alahan, keradangan dan penyakit jantung

Seseorang individu digalakkan untuk mengambil 2000 mg fitosterol sehari bersamaan dengan


Sekarang dah ada option yg lebih mudah iaitu dgn produk baru dr shaklee PYTOCOL ST yg membekalkan 2000 mg fitosterol dan bertindak secara semulajadi dalam badan 
 

Jadi bagaimanakah FITOSTEROL BERTINDAK? 


Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.

Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita

CADANGAN PENGAMBILAN PHYTOCOL-ST

 
'The National Cholesterol Education Program' mencadangkan penggunaan  2 grams phytosterol setiap hari boleh menjaga kesihatan anda dan mengurangkan kadar kolesterol jahat (LDL) dalam badan. 

Pengambilan 3-4 kapsul PHYTOCOL-ST setiap hari berupaya mengawal paras kolestrol dalam badan.

Testimoni:

 


 


Wah !!! Harga serendah RM197  untuk 120 tablets boleh tahan sehingga 1-2 bulan (untuk harga yang bezz, maklumat lanjut & consultasi ekslusif sila PM/call).  
 

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.  
 
  * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah 
sebarang penyakit.  

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: Siti Nur Afiqah
✐ Blog: Mr & Mrs Health With Natural Supplement  
✉ Email: fiqahz_lan@yahoo.com  
✆ Call/SMS/WhatsApp: 013-2590623 / 014-7327303  
➲ COD Area: S ubang Jaya, Teluk Intan & Bagan Datoh 


No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes