✿✿✿ Cinch Shake Mix Shaklee ✿✿✿ - Saya Dia dan Kamu

Friday, December 19, 2014

✿✿✿ Cinch Shake Mix Shaklee ✿✿✿

Assalamualaikum

Hi uoll.... hari ni punya entry more pada set slimmimg erk. Uoll penah x menghadapi situasi dapat turunkan berat badan sebanyak 3kg ble berdiet or control makan. but then bila anda langgar diet tbe2 berat anda naik baik sebanyak 2kg or more than that. Itu selalu kitrang panggil YoYo diet.


Pengurangan otot akan menyebabkan metabolisma anda menurun. Justeru itu, keupayaan badan membakar kalori turut terjejas. Sebab itulah apabila anda berhenti dari berdiet, tubuh anda tidak mampu lagi membakar kalori dan lemak sebagaimana sebelum anda berdiet. Dari sinilah berlakunya yo-yo diet, iaitu peningkatan berat badan berlaku secara mendadak dan lebih tinggi lagi berbanding sebelum anda berdiet.

Kesan yo-yo diet juga berlaku apabila berat badan mudah naik dan mudah turun sepanjang masa. Badan golongan ini juga kelihatan gempal kerana lambakan lemak berbanding kelihatan firm dan fit bagi mereka yang lebih banyak otot walaupun mempunyai berat badan yang sama.




So kena la amalkan 3 konsep utama set slimming iaitu, bakar, detox and bina. So time kat bina tu la penting sbb ia bina balik otot2 instead of bakar lemak sahaja.


Tips dari majalah RAPI Apr 2012

Elakkan Diet Drastik : Pengurangan berat badan sebanyak 1kg sebulan adalah lebih baik drp turun berat badan dgn banyak secara drastik dan mendadak. Ia boleh mengganggu kesihatan dan tidak mustahil jika anda berhenti berdiet, berat badan juga akan bertambah secara mendadak atau lebih teruk dr dahulu.

Set Slimming Shaklee selalu aplikasikan 3 konsep utama slimming iaitu:

  1. Burn
  2. Detox
  3. Bina Otot

Tapi hari nk discus2 lebih mengenai konsep ketiga iaitu bina otot:

Ketiga: Membina Otot dengan Protin


Protein sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protin dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.


Kenapa perlu mengambil protin? Untuk menguraikan lemak daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Pastikan protin terkandung dalam setiap makanan jika kita sedang berdiet. Contoh makanan yg kaya protin ialah kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu, kekacang, avokado, ayam, dan tauhu,

Untuk protin terbaik, saya cadangkan Cinch Shake Shaklee. Cinch Shake Shaklee membantu kurus dengan lebih berkesan. Ibu yang menyusukan anak tidak digalakkan ambil Cinch Shake ni, tetapi gantikan ia dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)





Cinch Shake Shaklee
mengandungi Leusin yang boleh membantu mengekalkan kesihatan otot. Program kurus badan yang mengandungi leusin terbukti dapat mengekalkan jisim otot sebanyak 100%. Sebab itulah dengan Cinch Shake Shaklee, pengguna dapat mengurangkan berat badan, mengurangkan lemak, menjadi kurus tetapi pada masa yang sama masih mampu mengekalkan otot pejal dalam tubuh. Setiap hidangan Cinch Shake Shaklee mengandungi 24 gram protein. Protein ini membantu membina otot kerana ototlah yang sebenarnya berperanan untuk meningkatkan kadar metabolisme badan dan membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, lalu mengurangkan rasa untuk kita mengambil dengan makanan ringan di antara waktru makan.



* Nota : Apa maksud Leucine?
Leucine adalah salah satu sumber protein, yang bagus untuk memelihara otot. Cara bekerja leucine ini ialah, ia akan mengekalkan kekuatan otot kita, selepas kita berlapar, diet, ataupun lepas kita bersenam dan buat kerja berat. Mengikut kajian yang dibuat, para atlet biasanya akan mengalami lemah otot dan ini menyebabkan jisim otot berkurang. Dengan adanya leucine ini, jisim otot cuba dikekalkan dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme, dan seterusnya membakar lemak yang ada. Jadi, pentingnya Cinch Shake ini ialah kandungan leucine protein yang bagus untuk orang yang berdiet.



Mari kita mengenali keistimewaan Cinch Shake Shaklee ini:


  • Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa santapan manis
  • Mengandungi Cinch Pro iaitu suatu campuran protin eksklusif diperkaya dengan asid amino leusina
  • Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot
  • Terdapat 24 gram protin dalam setiap sajian
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
  • Soya bukan GMO

Shaklee menawarkan 3 perisa Cinch Shake yg nyummy...


  • cinch shake vanilla
  • cinch shake chocolate
  • cinch shake caffe latte




Cinch Shake juga boleh dibancuh dengan pelbagai resepi. Tidak semestinya kena bancuh plain macam tu je. Kita boleh pelbagaikan resepi bancuhan dan ikut selera kita. Di sini saya senaraikan beberapa resepi bancuhan cinch shake yang boleh anda buat.
  • Low fat milk + cinch shake vanilla
  • Low fat milk + cinch shake chocolate
  • Low fat milk + cinch shake caffe latte
  • Strawberry milk + cinch shake vanilla
  • Strawberry milk + cinch shake chocolate
  • Chocolate milk +cinch shake vanilla
  • Chocolate milk + cinch shake caffe latte
  • Chocolate milk + cinch shake chocolate
Dan resepi yang saya paling suka Strawberry milk + cinch shake chocolate.. Sedap sangat.. Rasa creamy-creamy yummy gitu. Memang mengenyangkan. Dan gambar yang kat bawah ni juga salah satu resepi yang sedap boleh dicuba.



Cara Pengambilan Cinch Shake


  1. Diambil sebagai meal replacement di waktu pagi, tengah harii atau malam. Campurkan dua (2) scoop cinch shake shaklee dengan 250ml air ataupun susu rendah lemak. Shake menggunakan shaker shaklee ataupun mana-mana shaker..hehe
  2. Tidak digalakkan untuk ibu yang menyusukan. Kalau perlu pilihlah ESP, bagus untuk produksi susu ibu.
  3. Sesuai digandingkan dengan Energy Tea Mix untuk kesan yang lebih hebat.

Testimoni:










 Wah !!! Harga serendah RM173  untuk 765gram boleh tahan sehingga 1-2 bulan (untuk harga yang bezz, maklumat lanjut & consultasi ekslusif sila PM/call).  
 

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.  
 
  * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah 
sebarang penyakit.  

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: Siti Nur Afiqah
✐ Blog: Mr & Mrs Health With Natural Supplement  
✉ Email: fiqahz_lan@yahoo.com  
✆ Call/SMS/WhatsApp: 013-2590623 / 014-7327303  
➲ COD Area: S ubang Jaya, Teluk Intan & Bagan Datoh 

No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes