✿✿✿ Mealshake ✿✿✿ - Saya Dia dan Kamu

Thursday, October 16, 2014

✿✿✿ Mealshake ✿✿✿

Mealshake Shaklee merupakan salah satu supplement Shaklee yg amat sesuai utk kanak2. Ia bukan hanya mempunyai rasa yg sedap tetapi juga teksturnya yg berbentuk serbuk memudahkan utk kank2 menerima supplement ini. Okeh mari baca sedikit info mengenai Mealshake Shaklee.
 
Kelebihan dalam 1 Canister Mealshake:
  1. Nutrisi Lengkap: mealshake, menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan zat perlu dalam tubuh boleh menyebabkan kadar serapan vitamin dan mineral dalam tubuh kita jadi kurang efisyen. 
  2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh: sebab mealshake ni diperbuat dari bahan semulajadi dan kaya dengan protein ia membtu pembinaan sel-sel baru.
  3. Membantu tumbesaran: mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium untuk membina tulang dan sel-sel untuk membantu proses tumbesaran ( sebab tu ia glamer untuk kanak-kanak)
  4. Anti-oksida: mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  5. Mengembalikan seri wajah: sebab ade vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberi complexion wajah yang lebih cantik.
  6. Detoksifikasi: Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa-sisa buangan dari perut dan usus.
  7. Kelazatan rasanya: berperasa french vanilla, tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.

Kenapa anda tidak boleh lepaskan harga promo pada bulan ini??meh saya senaraikan sebab-sebab yang anda perlu consider untuk ambil mealshake ini  hari ni dan hari-hari seterusnya:
  • Sebagai persediaan untuk menghadapi bulan ramadhan. Cara mudah untuk memastikan tubuh anda tetap mendapat segala vitamin, mineral dan zat larut sepanjang hari walaupun ketika berpuasa.
  • Anak-anak anda mempunyai masalah memilih makanan. Bila pergi check-up dengan doctor selalu kena marah sebab berat anak bawah garisan normal.
  • Anak-anak anda/ malah anda ada masalah untuk membuang air besar. menyebabkan badan anda mengumpul toksin. 
  • Anda/anak anda takut nak makan ubat sembelit yang dalam bentuk pil. kalau bentuk cecair rasa dia tak sedap. yang ni rasa dia french vanilla.
  • Satu tin boleh tahan berbulan-bulan bukan setakat sebulan dua. 

Antara testimoni pengguna Mealshake:
  • Menambahkan selera makan anak-anak.


  • Menyelesaikan masalah sembelit.
  • Meningkatkan imunisasi kanak2.
  • Awet muda.

Cadangan sukatan

Cara  pengambilan tidak sama untuk setiap golongan.Supplemen Shaklee bukan ubat. Suplemen sangat fleksibel. Ia selalunya di ambil ikut keperluan. Walaubagaimana pun, ia ada jumlah maksimum yang boleh di ambil. Semua benda pun kalau di ambil secara berlebihan pasti tidak elok. Betul tak? Dalam hal ini, mealshake tidah boleh di ambil melebihi 2 sudu sehari. Cara pengambilan dalam blog ini  pun hanya cadangan dari saya sahaja. Macam saya cakap, ianya fleksibel. Pengguna boleh adjust ikut keperluan.
Jika bagi kanak-kanak yang memerlukan mealshake , untuk 1tahun hingga 4 tahun saya akan cadangkan ambil suku (1/4) sudu sahaja.  Boleh campurkan dalam susu botol mereka. Kenapa sikit? Sebab bagi saya, selalunya kanak-kanak umur dalam lingkungan ini banyak minum susu dan makan makanan yang berkhasiat. Jadi, mungkin hanya perlukan kuantiti yang sedikit bantuan suplemen.
Untuk 4tahun hingga 7tahun, saya selalu cadangkan pada customer saya setengah (1/2) sudu mealshake sehari untuk dicampurkan kedalam  susu / minuman / makanan mereka. Ini  kerana, bila umur macam ni, mereka dah pandai memilih makanan. Biasalah, umur-umur macam ni mereka dah mula tidak mahu makan sayur-sayuran dan buah-buahan. Tetapi mereka masih minum susu.
 
Bagi kanak-kanak yang sedang membesar 7 tahun hingga 13tahun  dan mempunyai aktiviti harian yang padat, saya cadangkan ambil tiga suku (3/4) sudu mealshake satu hari. Manakala dewasa pula 1sudu hingga 2 sudu satu hari. 
Cuma saya nak ingatkan, pengambilan mealshake yang konsisten sahaja yang mampu  beri kesan yang memuaskan.

Cara bancuhan:

Ini terpulang kepada kesesuaian dan keinginan anak2. Seperti biasa bila cuba sesuatu yang baru, kita perlu kreatif untuk pujuk anak mencuba.

1- Meal Shake Shaklee boleh dicampurkan dengan air suam dengan bancuhan 2sudu besar dan air suam.
2- 1 sudu Meal Shake Shaklee dicampurkan bersama susu atau milo. Cara ini juga boleh untuk elakkan anak2 dari panik bila lihat minuman baru. hihihi








Harga: RM113.75 (1 Canister)


Afiqah
014-7327303
SID 919489
COD Subang Jaya, Teluk Intan & Bagan Datoh

No comments:

DAFTAR AHLI SHAKLEE

DAFTAR AHLI SHAKLEE

Nama:
Email Address:
No. H/P:
Address:
Enquiry/Order:

Click here to create your own form.

@way2themes